The real Gossip girls


En nära vän till mig (låt oss för sekretessens skulle kalla henne för Princess) gjorde för några veckor sedan något fullkomligt normalt. Hon hade sex med en snygg och åtråvärd man, och tänkte inte mer på saken. Ett helt normalt, moraliskt försvarbart beteende. Eller..?

När hon återvänder till skolan efter helgens bravader märker hon att historien om hennes lilla rendezvous har läckt ut till samtliga personer i skolbyggnaden, och beskedet har inte blivit väl bemött. Hon får efter detta utså blickar, pekande fingrar och gliringar från otaliga snorungar i korridorerna, som alla verkar tycka att det hon gjorde var otroligt opassande och slampigt. Det hon gjorde. Att det över huvud taget fanns en andra part i detta lilla äventyr verkar ingen ha uppfattat. Oh nej, det var hon, och endast hon, som betedde sig illa.

Jag kan verkligen inte sluta upp med att fascineras över människors gedigna intresse för att sprida elakheter om andra bara för att de själva inte har något liv, för att inte tala om faktumet att tjejer till denna dag fortfarande kan ses som slampor för att de gör något så normalt som att ha sex. Det är verkligen ett stort mysterium för mig.

Jag funderar över hur utstött av samhället jag skulle bli om alla mina små äventyr kom ut i det offentliga?
Med tanke på hur Sverige mer och mer håller på att förvandlas till en enda stor Carolafitta, skulle förmodligen kungen personligen utvisa mig från Sverige och skicka mig till Belgien eller något annat U-land där det konstant luktar Curry och männen daligen våldtar och misshandlar sina kvinnor. Och det skulle jag förtjäna, eller hur?

Erarre humanum est
Lady Kar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0